اخبار داغ [بایگانی اخبار سایت]

اخبار [بایگانی]

دانستنیهای گیاهان دارویی [بایگانی]

  • 1403/3/24

    جلوگیری از عرق کردن زیاد بوسیله گیاهان دارویی

    با توجه به فصلی که در آن قرار داریم اکثر افراد با این مشکل مواجه هستیم که عرق کردن موجب ناراحتی ما می شود.عرق کردن در اصل پاکسازی بدن از راه پوست به حساب می آید که با خاصیت ضدعفونی کنندگی خود سطح پوست بدن را نیز گندزدایی می کند. اما شما می توانید با شناخت داروی گیاهی برای عرق نکردن بدن این روند را اندکی کاهش دهید.

  • 1403/3/6

    راهکارهای طب سنتی ایرانی برای رهایی از آلرژی‌های بهار

    حساسیت فصلی یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد در فصل بهار به آن مبتلا می شوند که علل و درمان گوناگونی دارد. تسکین آلرژی های فصلی با تکنیک های امتحان شده و واقعی. بهار به معنای غنچه های گل و درخت های شکوفه داده است و اگر شما یکی از میلیونها نفری هستید که آلرژی های فصلی دارند، به معنی عطسه، گرفتگی، آبریزش بینی و دیگر نشانه های آزار دهنده است.

  • 1403/3/6

    خاصیت درمانی گیاه بهاری کنگر Cirsium vulgare

    فصل بهار پر از نوبرانه است، از جمله نوبرانه‌های فصل بهار کنگر است که دارای خواص منحصر به فردی است که به دلیل دارا بودن فیبر، آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی فراوان، نقشی مؤثر در ارتقای سلامت بدن ایفا می‌کند. وجود این ترکیبات مفید در کنگر، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای مصارف دارویی و خوراکی تبدیل کرده است.

  • 1403/1/14

    خواص مصرف سبزی ریحان در ماه مبارک رمضان

    اکثر روزه داران عزیز درافطار خود از این سبزی استفاده می کنند چه خوب است که از خواص درمانی این سبزی خوشمزه هم آگاه باشید .

  • 1403/1/14

    خواص مصرف برخی دمنوش‌های مفید در ماه مبارک رمضان

    دمنوش‌های گیاهی می‌تواند بسیار برای روزه‌داران مفید باشد، هنگام افطار به جای این‌که یک لیوان آب خنک بنوشید، آن را با یک فنجان دمنوش جایگزین کنید.

  • 1403/1/14

    پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی مطرح کرد؛ گیاهان دارویی موثر در پیشگیری و درمان سوء هاضمه در ماه مبارک رمضان

    سوءهاضمه به مجموعه مشکلات مختلف گوارشی از جمله احساس پری شکم، نفخ، درد در قسمت‌ فوقانی‌ شکم، سوزش سر دل، بازگشت اسید معده یا ترش کردن گفته می‌شود که علل اصلی آن می‌تواند تغییر عادات غذایی، پرخوری، مصرف مصرف غذاهای چرب، سرخ کردنی و ادویه دار باشد.

دوره های آموزشی [بایگانی دوره های آموزشی]

مقالات گروه های پژوهشی

گروه پژوهشي كشت و توسعه گیاهان دارویی

گروه پژوهشي فارماكولوژي و طب کاربردی

گروه پژوهشي فارماكوگنوزي و داروسازی

طرح های پژوهشی

تعیین روش های شکست خواب بذر و بهبود جوانه‌زنی بذر گونه‌های مهم گ ...

مطالعه کموتاکسونومیکی مهمترین کونه های دارویی جنس کلیماتیس

بررسی اثر بخشی عصاره های میوه و برگ قره قاط در درمان بیماران دیاب ...

محصولات و خدمات

شهر تهران-محله جمالزاده-خیابان جمالزاده شمالی-خیابان فرصت شیرازی-پلاک 43-طبقه دوم-واحد 6 - تهران - میدان انقلاب خیابان جمالزاده شمالی خیابان فرصت غربی پلاک 43 ----- کد پستی:1419815477 19-34764010-026 ------ 34764017-026 ------ 66561050-021